سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فیلر و پرکننده کابل

 

 هنگام تولید کابل سفارشی، مجموعه ای از گزینه ها و انتخاب های خاص وجود دارد که باید انجام شود. یکی از این انتخاب ها مواد پرکننده برای کابل های سفارشی و درک پرکننده ای است که برای محصول شما ایده آل خواهد بود.

توسعه کابل سفارشی که بتواند نیازهای خاص صنعت شما را برطرف کند، کارایی را افزایش داده و بودجه را به حداکثر برساند.

بین سیم‌هایی که در مجموعه کابل شما قرار دارند، معمولاً یک ماده پرکننده وجود دارد که به نگه داشتن این سیم‌ها در جای خود کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که کابل در سطح مقطع گرد باقی می‌ماند.

زیتون کابل در زمینه فروش انواع سیم و کابل فعالیت می کند.

 

مواد پرکننده برای کابل های سفارشی

این پرکننده می تواند در مواد مختلف از مواد فوم گرفته تا پلاستیک و الیاف آرامید بسیار متفاوت باشد و همه این مواد دارای خواص متفاوتی هستند که می توانند در مجموعه های سفارشی شما ایجاد کنند. پرکننده ها چندین عملکرد درون یک سیم دارند، از جمله کمک به سیم برای حفظ شکل خود و کاهش اصطکاک و گرما که می تواند سیم کشی شما را در طول زمان خراب کند. چندین ماده پرکننده برای کابل‌های سفارشی وجود دارد که می‌توان از آنها در کابل‌کشی برای کاهش این واکنش‌های نامطلوب و افزایش طول عمر محصول استفاده کرد.

برای خرید کابل شیلددار و کابل برق کامپیوتر با کیفیت بالا و قیمت مناسب کلیک کنید.

 

مواد پرکننده برای کابل های سفارشی: نوارهای پرکننده

سازنده شما ممکن است برای ساده‌تر کردن فرآیند تولید، از نوار برای نگه داشتن سیم‌های مختلف در کنار هم استفاده کند. این می تواند با نگه داشتن تمام سیم های ضروری کابل در کنار هم، قبل از ترکیب آن در مجموعه کابل، از پیچیدگی سیم کشی جلوگیری کند. نوار همچنین یک ماده پرکننده موثر برای بیرون راندن هر حفره هوایی است که ممکن است بین سیم‌های مختلف داخل کابل گیر کرده باشد. بسیاری از تولیدکنندگان کابل نیز از نوار برای بسته‌بندی سیم‌کشی به یکدیگر استفاده می‌کنند تا شکل مورد نظر را ایجاد کنند. این مفید است زیرا برخی از برنامه ها ممکن است به یک سیم نازک و مسطح نیاز داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است از کابلی با محیط کاملا گرد بهره مند شوند. همچنین می توان از نوارها برای ایجاد گروه های مجزا از سیم ها در داخل یک کابل استفاده کرد. این می تواند به پردازش کابل و آسان تر کردن اتصال قطعات کمک کند.

 

نوار یک ماده پرکننده مفید است تا حدی به دلیل مزایای اضافه ای که نوارهای ساخته شده از مواد مختلف می توانند به محصول شما اضافه کنند. چنین موادی عبارتند از: 

نوار پلی‌آمید: این نوع نوار می‌تواند در کاربردهای دمای بالا مورد استفاده قرار گیرد و افزودنی مفید برای کابل‌کشی مونتاژ است که برای کنترل دماهای بالا مورد نیاز است.
نوار متورم کننده آب: این یک پرکننده است که برای ایجاد یک خط حفاظتی اضافی برای هادی های نگهداشته شده در داخل ژاکت در صورت آسیب دیدگی متورم می شود و نوار را به عنوان تنها مانع برای محافظت از هادی باقی می گذارد. در حالی که ماده ای مانند این ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما این پتانسیل را دارد که سیستم سیم کشی شما را از شر شورت و آسیب آب نجات دهد.
نوار PTFE: این نوع نوار برای مصارف حرارتی بالا و اصطکاک بالا نیز مناسب است. بسیار بادوام است و می تواند کاربردهای صنعتی را تحمل کند. اگر سیم شما در یک محیط ناهموار استفاده می شود، از سازنده خود بپرسید که آیا این نوع نوار گزینه موثری برای سیم کشی کابل شما خواهد بود یا خیر.
مواد پرکننده برای کابل های سفارشی: مواد اضافی
پلی اتیلن: این نوع ترموپلاستیک را می توان به راحتی قالب گیری کرد و به دلیل سبک بودن نسبتاً برای کابل های بلندتر مفید است.
پرکننده های فوم: پرکننده های فوم را می توان از مواد مختلفی ساخته و برای پرکردن فضاهای کوچک بین سیم ها و حفظ شکل کابل موثر است.
پنبه: این یک راه حل کم هزینه است که می تواند هنگام ایجاد رشته های بلند سیم کشی که به دوام زیاد نیاز ندارند، سودمند باشد. پنبه می تواند یک پرکننده موثر برای طناب هایی باشد که باید انعطاف پذیر باشند، زیرا پنبه به اندازه پرکننده های پلاستیکی محدود کننده نیست. از مواد افزودنی مانند افزودنی های مقاوم در برابر شعله می توان برای سفارشی کردن این راه حل استفاده کرد تا سیم کشی را مطابق با محصول شما و نیازهای آن تنظیم کند.
فولاد: این پرکننده را می توان در مواقعی که به استحکام نیاز دارد استفاده کرد. می‌توان آن را در هر دو انتهای مجموعه «بسته» و در نتیجه هر نیرویی را که کابل با آن مواجه می‌شود از هادی‌ها دور کرد و به محفظه یا ساختار داخل مجموعه منتقل کرد. 
مواد پرکننده برای کابل های سفارشی: سیم کشی هایی که از پرکننده ها استفاده نمی کنند
کابل هایی که نیازی به افزودن استحکام اضافی به آن ندارند، گاهی اوقات می توانند بدون پرکننده اضافی انجام شوند. کابل‌هایی که تنها دارای چند سیم داخلی هستند، ممکن است بتوانند از پرکننده‌ها و محافظت اضافی که در استفاده از سیم‌ها ثابت هستند صرف نظر کنند و در معرض خم شدن، چرخش یا شرایط شدید مانند آب، مواد شیمیایی، تداخل سیگنال یا گرما قرار نگیرند. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید، چیدمان و هندسه سیستم سیم کشی شما است. رشته‌های متحدالمرکز و فشرده احتمالاً نیازی به افزودن پرکننده ندارند تا به آنها کمک کند شکل خود را حفظ کنند، اما سیم‌کشی با رشته‌های طناب یا ترتیبات رسانای بخش، یک سیم دایره‌ای را بدون افزودن پرکننده‌ها تشکیل نمی‌دهد.
 
مجموعه‌های کابل سفارشی و کابل‌های سفارشی اغلب به پرکننده‌ها نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند تا حد امکان مؤثر عمل کنند و از عوامل و سایر عوامل استرس‌زا که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند محافظت می‌شوند. اگرچه همه کابل ها به پرکننده نیاز ندارند و می توانند قیمت محصول نهایی کابل را تغییر دهند. به عنوان یک مشتری کابل، مهم است که بدانید چه نوع پرکننده ای، در صورت وجود، برای رسیدگی مناسب به نیازهای کابل و سیم کشی داخل آن ضروری است.
چرا در کابل های اینترنت از فیلر استفاده می کنند؟
در برخی از سازه های صنعتی کابل اترنت، ممکن است مواد پرکننده پیدا کنید. از پرکننده ها برای ایجاد ساختاری گردتر و صاف تر به کابل و ایجاد ظاهری تمیزتر به داخل کابل استفاده می شود. علاوه بر این، کابل را تقویت می کند، به طوری که هنگام جابجایی یا خم شدن کابل، می توانید هادی هایی که در داخل کابل حرکت می کنند را کنترل کنید. مهمتر از همه مواد پرکننده از لایه های بیرونی کابل پشتیبانی می کند.
 
مواد پرکننده کابل igus-robotic-chainflex-robot 
نگاهی به کابل رباتیک Chainflex igus     استفاده از مواد پرکننده را نشان می دهد.
انواع مختلفی از پرکننده ها موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
 
پلاستیک یکی از رایج ترین مواد فیلتر است و در اندازه های متعدد موجود است. یک طرح رایج پرکننده پلاستیکی پرکننده ستاره است که در کابل های Cat5     و Cat6     استفاده می شود. این طراحی همچنین تداخل الکتریکی مانند تداخل را کاهش می دهد. پرکننده‌های پلاستیکی که اغلب از PVC   یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند، گران هستند و انعطاف‌پذیری کابل را کاهش می‌دهند.
 
فلوروپلیمرها یا فوم های فیبریل شده از طریق اکستروژن ایجاد می شوند که به مواد نوار پلاستیکی الگویی مشبک می دهد. آنها را می توان به عنوان یک طرح مسطح یا پیچ خورده به شکل گرد استفاده کرد. پرکننده نرم چه مسطح و چه گرد، به راحتی مناطق خالی را با کابل به صورت یکنواخت پر می کند.
 
مواد نرم تر، مانند پنبه و ابریشم مصنوعی، برخی از کم هزینه ترین گزینه های موجود هستند. آنها همچنین فضاهای خالی یک کابل را راحت تر از طرح های سخت تر مانند پلاستیک پر می کنند.
 
در قوی ترین نقطه کولار قرار دارد که پرهزینه ترین است. برای استحکام طولی بهترین است و باعث افزایش کارایی در کابل های فیبر نوری می شود.
 
پرکننده های کاغذی به صورت طرح های گرد پیچیده می شوند و باید در برابر شعله و رطوبت مقاوم باشند. طراحی آنها در طول خم شدن و حرکت سریعتر خراب می شود، بنابراین استفاده از آنها بیشتر به کابل های برق با ولتاژ بالا محدود می شود.
 

 

منبع: https://www.meridiancableassemblies.com/2017/06/filler-materials-custom-cables/