سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سیم افشان زیتون

از آنجا که انعطاف‌پذیری این نوع سیم در مقایسه با سیم مفتول بسیار بیشتر است، سیم افشان در مواردی که به حرکت سیم در حالت‌های مختلف نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل است که از این سیم به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین سیم‌های بازار الکترونیک، یاد می‌شود. از دیگر امتیازات این سیم که به سیم کلاس پنج نیز مشهور است، می‌توان به مقاومت بیشتر آن در مقایسه با سیم‌های مفتول اشاره کرد که به موجب فاصله‌ی بیشتر سیم‌های به هم تابیده شده، حاصل شده است. قیمت سیم افشان در سایت زیتون مشاهده کنید.

موارد استفاده سیم‌های افشان

مورد اصلی استفاده سیم‌های افشان در صنعت و ساختمان‌سازی است، اما جالب است بدانید، کاربرد این سیم‌ها صرفا به این دو حوزه محدود نیست و این روزها در تولیداتی همانند لوازم صوتی و تصویری و برخی آلات موسیقی مانند گیتار الکتریک از این سیم بهره گرفته می‌شود.

انواع سیم‌های افشان

سیم‌های افشان بسته به نوع هادی به‌کار رفته در آن، به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سیم افشان با هادی مسی، سیم افشان با هادی آلومینیومی و سیم افشان با هادی آلومینیومی پوشش‌شده با مس. از نظر قیمتی، نوع مسی این سیم از دو نوع دیگر گران‌تر است اما دلیل این تفاوت قیمت در درازمدت خود را نشان خواهد داد.

نکات مهم در خرید سیم‌های افشان

پیش از خرید سیم‌های افشان باید به چند نکته مهم توجه کرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آنیل بودن یا نبودن هادی مس استفاده شده، یکسان بودن قطر نامی مفتول‌های موجود و بالا نرفتن جریان مصرفی کابل در شرایط مختلف، اشاره کرد. از سوی دیگر، همانند هر کالای دیگری، تولید سیم‌های افشان نیز نیازمند رعایت برخی استانداردهاست. بنابراین، در ساخت این سیم‌ها باید از استانداردهای ISIRI 607 02 ایران و IEC 06 60227 جهانی تبعیت کرد که متاسفانه در برخی موارد شاهد حضور سیم‌های تقلبی و بی‌کیفیت در بازار هستیم.