سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل های مقاوم به دما

 

دما یک مفهوم اساسی برای درک است. اگر چیزی خیلی داغ باشد، ذوب می‌شود یا آتش می‌گیرد، و اگر چیزی خیلی سرد باشد، یخ می‌زند یا می‌شکند. این برای همه چیز از فلزات، غذا، لباس و حتی مایعات صادق است. این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا دما یک ملاحظات اساسی برای همه کاربردهای الکتریکی است، چه اتفاقی برای سیم و کابل در محیط‌های سرد و گرم می‌افتد، و درجه‌بندی‌های مختلف دمایی برای محبوب‌ترین مواد سیم‌کشی.

فروش سیم و کابل باکیفیت در زیتون کابل.

 

دماهای مختلف چگونه بر عملکرد کابل تأثیر می گذارد؟

یک مشکل ثابت در محیط های بسیار سرد، قطع برق Brownout / Blackout است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی از مردم از سطوح بالایی از انرژی استفاده می‌کنند. این قطعی های موقت برق اغلب در روزهای سرد اتفاق می افتد، به ویژه در محله هایی با خانه های قدیمی، به دلیل سیستم های قدیمی تر و انرژی برتر. این نوع بخاری ها در مقایسه با سیستم های پیشرفته تر، به انرژی زیادی برای گرم کردن خانه نیاز دارند. هنگامی که بسیاری از خانوارهای متصل از طریق خطوط برق یکسان شروع به کشیدن مقادیر زیادی برق به طور همزمان می کنند، خطوط برق و ترانسفورماتورهای مرتبط ممکن است در تامین تقاضا دچار مشکل شوند. 

یکی دیگر از دلایل این موضوع خود سرماخوردگی است. چه در حال جوشیدن گرم باشد و چه سرد، اجزای داخلی نسبت به زمانی که اجزای داخلی در حالت بهینه کار می‌کردند کارایی کمتری خواهند داشت. پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر ممکن است بتوانند در دماهای شدید عملکرد مؤثرتری داشته باشند، اما صرف نظر از این، آن اجزای الکتریکی متحرک باید کمی سخت‌تر کار کنند تا به همان نتیجه‌ای که در یک روز مطلوب‌تر انجام می‌دهند دست پیدا کنند.
برای دیدن قیمت سیم افشان اینجا کلیک کنید.
 
چرا دما یک ملاحظات مهم برای کاربردهای الکتریکی است
دماهای شدید، سرد یا گرم، می تواند اثرات نامطلوبی بر سیم و کابل شما داشته باشد، که می تواند باعث شکننده و غیر قابل انعطاف محصول شود. هنگامی که کابل ها در شرایطی که مناسب نیستند نصب می شوند، کابل ها سفت می شوند و با دمای انجماد می ترکند. برای مبارزه با دمای انجماد، سیم و کابل با درجه بندی دمای سرد کافی مورد نیاز است. تجزیه مواد سیم و کابل را در زیر مشاهده کنید. 
رتبه بندی دما برای مواد الکتریکی
هادی/سیم محافظ:
مس با روکش نقره = 200 درجه سانتیگراد - 250 درجه سانتیگراد
مس نیکل اندود = 250 درجه سانتی گراد (27 درصد نیکل 450 درجه سانتی گراد - 550 درجه سانتی گراد)
فولاد ضد زنگ = 250 درجه سانتیگراد
عایق/ژاکت اکسترود شده:
فلوروپلیمر (PFA    ، FEP    ، ECA، ETFE) - فلوروپلیمرها خواص خود را در طیف وسیعی از دماها حفظ می کنند. PFA برای استفاده از -200 درجه سانتیگراد تا 250 درجه سانتیگراد قابل قبول است و ECA برای استفاده تا دمای 300 درجه سانتیگراد قابل قبول است.
پلی استر - مانند فلوروپلیمرها، پلی استرها خیلی انعطاف پذیر نیستند، بنابراین برای عایق اولیه و ژاکت های نازک استفاده می شود. خواص تا 100- درجه سانتیگراد و کمتر را حفظ می کند.
TPE - دارای حفظ انعطاف پذیری عالی در دماهای پایین. TPE با موفقیت در دماهای پایین -100 درجه سانتیگراد استفاده شده است.
لاستیک سیلیکون - اکثر گریدهای سیلیکون برای دمای -75 درجه سانتیگراد تا 150 درجه سانتیگراد قابل قبول هستند، اما درجه های خاص می توانند تا -90 درجه سانتیگراد یا تا 250 درجه سانتیگراد گسترش یابند.
نوارها:
پلی آمید - نمرات عمومی برای دمای 350 درجه سانتی گراد مناسب است
PTFE - 250 درجه سانتیگراد
میکا مات - +600 درجه سانتیگراد
فایبر گلاس بافته شده - E-glass تا 250 درجه سانتیگراد، S-glass تا 450 درجه سانتیگراد
پرکننده ها / منسوجات:
تک فیلامنت PTFE/PFA - 260 درجه سانتیگراد
فایبر گلاس - شیشه E تا 260 درجه سانتیگراد، شیشه اس تا 450 درجه سانتیگراد
آرامید - 160 درجه سانتیگراد
استانداردهای صنعت: درجه بندی دما
استانداردهای مختلف ایمنی صنعت که در طول سال ها اصلاح شده است، محصولات سیم و کابل بسیار مقاوم را قادر می سازد در محیط های کاربردی بسیار سخت استفاده شوند. تست خمش سرد یکی از رایج‌ترین استانداردهای UL است، در حالی که تست ضربه سرد یکی دیگر از تست‌های محبوب است و برای تعیین اینکه آیا کابل را می‌توان با درجه حرارت پایین‌تر علامت‌گذاری کرد یا خیر، استفاده می‌شود. CSA کمی متفاوت است زیرا استانداردهای قانونی ممکن است با آزمون های UL، خم سرد و ضربه سرد متفاوت باشد. بررسی کاربرد هر صنعت بسیار مهم است زیرا هر شغل دارای مجموعه ای متفاوت از استانداردهای ایمنی است که باید رعایت شود.

 
برنامه های سیم و کابل چندین ملاحظات اساسی برای تکمیل موفقیت آمیز و ایمن برنامه دارند. مؤسسات مختلف استانداردهای متفاوتی را برای مناطق جغرافیایی خاص ارائه کرده اند که به طور مداوم در طول سال ها اصلاح شده اند و برنامه های سیم و کابل را به صورت ایمن و مقرون به صرفه تکمیل می کنند. با پیشرفت های جدید همیشه در گوشه و کنار، رتبه بندی هایی مانند رتبه بندی CSA FT1 - FT6، ROHS، UL VW-1 و CE استانداردهایی را برای تکمیل برنامه های سیم و کابل تعیین کرده اند.

 

 

منبع: https://www.sycor.com/blog/post/how-different-temperatures-affect-a-cable/