سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کابل های انعطاف پذیر

 


کابل های فلکس فوق العاده یا بالا معمولاً در ساختارهای سنگین، مقاوم در برابر روغن، انعطاف پذیر پیوسته و چند هادی هستند. توانایی خم شدن مداوم، خمش خمشی یا حتی انعطاف پیچشی به ساختارهای فوق العاده قابل اعتمادی نیاز دارد که بسته به سازنده، به طور مداوم بین 2 تا 14 میلیون سیکل آزمایش می شوند. این کابل های فوق العاده انعطاف پذیر و بادوام برای مقاومت در برابر استرس و حرکات متوسط ??درشرایطخشک،مرطوبوسختطراحیشدهاند.

زیتون کابل در زمینه فروش سیم و کابل انعطاف پذیر فعالیت می کند.

 

 سیم و کابل های انعطاف بالا

سیم و کابل آینده هستند. آنها در خانه ها، وسایل نقلیه، سیستم های سرگرمی، فناوری ما و تقریباً هر چیز دیگری که به انرژی الکتریکی نیاز دارد، هستند. با افزایش تعداد دستگاه هایی که دائماً تولید می شوند، جامعه به طور فزاینده ای به محصولات کابل کشی بیشتری برای ساخت، ارائه و ساخت این محصولات در حال گسترش نیاز دارد. بسیاری از این برنامه ها با ایجاد سیستم های پیشرفته تر و فنی شروع به استفاده از قطعات متحرک کرده اند. فناوری پیشرفته تر باعث شده است که اختراعات نوآورانه فزاینده ای در هر صنعتی مطرح شود، که به طور مداوم نیاز به برنامه های کاربردی برای داشتن محدوده حرکتی گسترده تر دارد.

برای آگاهی از قیمت سیم افشان کلیک کنید.

برنامه های کابل کشی با انعطاف پذیری بالا شامل موارد زیر است، اما به آنها محدود نمی شود:

 

رباتیک

انتخاب/قرار دادن تجهیزات

تجهیزات اندازه گیری

تجهیزات نوار نقاله

انیماترونیک

تجهیزات پزشکی

ماشین آلات بسته بندی

بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که در آنها خم شدن ضروری است 

 
انعطاف پذیری کابل
به عبارت ساده، انعطاف‌پذیری کابل معیاری است از میزان حرکت آن ساختار خاص در هر زمان معین. هنگامی که یک کابل الکتریکی پیچ خورده، کشیده می شود یا در موقعیت های مختلف غیر از شکل اصلی آن خم می شود، انعطاف پذیری کلی آن کابل در حال آزمایش است. سازه‌های با عمر انعطاف‌پذیری بالا می‌توانند برای مدت طولانی خم بمانند، در حالی که کابل‌های با طول عمر خمش کم تحمل خمش/خمش متوسط ??راندارند.
 
یک اصطلاح رایج که اغلب برای توصیف یک کابل انعطاف پذیر استفاده می شود "Supple" است. این اصطلاح به توصیف کابلی کمک می کند که به راحتی به جلو و عقب خم شود. یک مثال خوب استفاده از ابزار الکتریکی توسط پزشک است. به این فکر کنید که آن ابزار چگونه کار می‌کند و تمام خم‌ها و چرخش‌های مختلفی که برای انجام صحیح آن جراحی باید انجام شود. بدون تردید، ابزارها هرگز نباید پیچ ??خورده،بپیچندیاکاریانجامدهندکهممکناستبردستانجراحتأثیربگذارد. اینفقطیکنمونهازایناستکهسطوحبالایانعطافپذیریدربرنامههایخاصضروریاست.
 
طول عمر کابل انعطاف پذیر
معمولاً اعتقاد بر این است که عمر انعطاف‌پذیری همان انعطاف‌پذیری است، در حالی که در واقع تعداد دفعات حرکت کابل را اندازه‌گیری می‌کند، نه نحوه حرکت آن. کابل استاندارد فقط می تواند چند بار خم شود قبل از اینکه عایق و هادی ها از کار بیفتند. مزیت استفاده از کابل با انعطاف بالا، به دست آوردن توانایی خم شدن مکرر بدون شکست است، که این سازه ها را به مطمئن ترین گزینه در صورت وجود حرکت برنامه تبدیل می کند.
 
در نهایت، تمایز در مورد نیاز به کابل انعطاف پذیر بالا به برنامه مربوط می شود. در بسیاری از کاربردها در صنعت تولید، مانند ماشین آلات صنعتی یا اتوماسیون کارخانه، هم انعطاف پذیری و هم عمر انعطاف پذیر بالا یک نیاز است. ساختار مورد نیاز با توجه به میزان حرکت مورد انتظار و تعداد دفعاتی که کابل نیاز به حرکت دارد تعیین می شود. هرچه برنامه شما به انعطاف پذیری و حرکت ثابت بیشتری نیاز داشته باشد، ساخت و ساز شما به عمر انعطاف پذیرتری نیاز دارد.
 
 
 
ملاحظات طول عمر کابل انعطاف پذیر
آیا کابل شما در معرض حرکات مکرر مانند موارد مورد نیاز در روباتیک یا دستگاه های کمکی رباتیک قرار می گیرد؟
هر چند وقت یکبار کابل شما خم می شود؟
خم شدن کابل شما چقدر است؟
این ملاحظات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کابلی که به آن نیاز دارید چقدر انعطاف پذیر است و شرایطی که در آن قرار خواهد گرفت.

چه در مورد عمر انعطاف پذیر صحبت کنید چه در مورد انعطاف پذیری، زمانی که یک برنامه دارای قطعات متحرک است، هر دو بسیار مهم هستند. انواع مواد و ساختارهای مختلف را می توان ترکیب کرد تا به خواسته های منحصر به فرد مشتریان پاسخ دهد.
 
کابل های پیچشی انعطاف پذیر
کابل‌های انعطاف‌پذیر پیچشی برای توانایی آن‌ها در کنترل چرخش مداوم حول محور خود استفاده می‌شوند. این کابل ها به دلیل توانایی آنها در عقب و جلو کشیدن، که اغلب با حرکات خمشی و غلتشی ترکیب می شوند، به شدت توسط برنامه های روباتیک و اتوماسیون متکی هستند. برنامه های استاندارد اغلب دارای حرکات تکراری هستند که دامنه حرکت ثابتی را شامل می شود. در نهایت، کابل های انعطاف پذیر پیچشی بین 2 تا 12 میلیون سیکل آزمایش می شوند، مانند سایر کابل های حرکت خم کننده.
 
فناوری با سرعت فزاینده ای در حال پیشرفت است، از روبات های تولید کننده تک بازویی تا رومبا خانگی معمولی. با این اختراعات جدید و گسترش قابلیت های کنونی، تقاضا برای کابل های انعطاف پذیر بالا به طور مداوم افزایش می یابد. چه کاربردها نیاز به خمش مداوم، خمش یا حتی خمش پیچشی داشته باشند، راه حل های کابل کشی برای همه برنامه هایی که حرکت وجود دارد وجود دارد. زیتون از سال 1981 کابل های انعطاف پذیر بالا را عرضه می کند و می تواند تقریباً هر نیاز ساختمانی را که برنامه شما ممکن است داشته باشد تأمین کند. اگر در مورد این سازه های کابل کشی قابل اعتماد سؤال یا نگرانی دارید، با یکی از متخصصان کابل کشی ما تماس بگیرید. 
زیتون یک تامین کننده پیشرو در کابل های انعطاف پذیر سفارشی و استوک است که به آن کابل بسیار انعطاف پذیر، کابل انعطاف پذیر بالا، کابل فوق العاده انعطاف پذیر و کابل انعطاف پذیر پیوسته نیز می گویند. زیتون می تواند به طراحی یک راه حل سفارشی برای رفع نیازهای برنامه مورد نظر برای کابل انعطاف پذیر بالا کمک کند.
 
کابل های انعطاف پذیر چیست؟
کابل های انعطاف پذیر بالا برای خمش شدید و شرایط عملکرد سخت ساخته شده اند. کابل و سیم انعطاف پذیر بالا می تواند خم شدن مداوم تا و بیش از 10 میلیون چرخه فلکس را تحمل کند. گلکسی می تواند یک کابل انعطاف پذیر پیوسته طراحی کند تا با حیاتی ترین استانداردهای عملکرد مطابقت داشته باشد.
 
مزایای کابل     بسیار انعطاف پذیر / فوق العاده انعطاف پذیر
مزایای طراحی سفارشی کابل و سیم انعطاف پذیر بالا توسط زیتون عملکرد استثنایی، عمر طولانی کابل و قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به کابل های معمولی است.
 
کاربردهای کابل فلکس بالا
کاربردهای بسیار و متنوعی برای کابل های فلکس بالا وجود دارد. این موارد شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:
 
رباتیک
انتخاب/قرار دادن تجهیزات
تجهیزات اندازه گیری
تجهیزات نوار نقاله
انیماترونیک
ماشین آلات بسته بندی
بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که در آن حرکت مداوم مورد نیاز است 
تمایز کننده های کهکشان / مزایای کابل انعطاف پذیر بالا
زیتون کابل بسیار منعطف را از انبار ارائه می دهد که امکان چرخش سریع و صرفه جویی قابل اندازه گیری در هزینه را فراهم می کند. زیتون همچنین کابل بسیار منعطف سفارشی را در شرایط خاص برنامه طراحی می کند که کابلی را برای طول عمر بیشتر، کاهش زمان خاموشی و کاهش هزینه قابل اندازه گیری ارائه می دهد. مواد مختلف محافظ، عایق و پوشش در دسترس هستند. مهم نیست که چه تقاضا یا برنامه ای داشته باشید، زیتون می تواند کابل انعطاف پذیر بالا را برای یک برنامه خاص طراحی و ارائه کند یا یک کابل استاندارد با انعطاف پذیری بالا را برای برآورده کردن مشخصات ارائه کند.
 
امکانات
زیتون کابل انعطاف پذیر بالا را با ویژگی های زیر ارائه می دهد که یک کابل یا سیم بسیار انعطاف پذیر تولید می کند:
 
انواع عایق
مواد مختلف کاپشن
انواع مختلف محافظ
رتبه بندی ولتاژ پایین یا ولتاژ بالا
بدون هالوژن
گواهینامه های استاندارد صنعتی مختلف مانند ICEA    ، UL    ، CSA    ، MSHA  ، NEMA، USCG، NEC، ASTM، ISO، و گواهی IEEE، و غیره
مواد
کابل انعطاف پذیر بالا از زیتون با مواد زیر موجود است: