سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 نکته اقتصادی برای خرید سیم و کابل باکیفیت

 

   اگر در حال تولید هستید و به دنبال صرفه جویی در هزینه در خرید و تهیه سیم، کابل، کانکتورها و سایر مواد الکتریکی برای مهندسان خود هستید، پس تنها نیستید.

 

نظرسنجی دفتر تدارکات جهانی Deloitte     در سال 2018 بیان می‌کند که 78 درصد از CPOها (مدیران ارشد تدارکات) نشان داده‌اند که صرفه‌جویی در تدارکات، همراه با توسعه محصول جدید (58 درصد) و مدیریت ریسک (54 درصد) اولویت اصلی آنهاست.

 

صرفه جویی در تدارکات به خرید KPIهای بخش (شاخص های کلیدی عملکرد) برای کاهش هزینه های تدارکات، ادغام فروشندگان و توزیع کنندگان، بهبود شرایط قرارداد تامین کننده و کاهش قیمت محصول در صورت امکان اشاره دارد.

سیم ارت مفتولی را از فروشگاه زیتون کابل خریداری کنید.

مدیران خرید، مدیران تدارکات و مدیران زنجیره تامین دائما در تلاش هستند تا فرصت های رشد و هزینه های عملیاتی کمتر را شناسایی کنند تا با اهداف شرکت خود هماهنگ شوند.

 

راضی کردن تیم مالی شما با صرفه جویی در هزینه های مواد و در عین حال رضایت بخش مهندسی و توسعه محصول با نگه داشتن محصولات با کیفیت می تواند کار دشواری باشد.

 

اگر به دنبال راه‌هایی برای افزایش تلاش‌های تیم خرید خود برای رسیدن به KPI     خود هستید، در اینجا 4 مرحله وجود دارد که می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مواد مستقیم سیم، کابل و راه‌حل‌های اتصال بردارید.

برای مشاهده لیست قیمت کابل برق اینجا کلیک کنید.

 

مرحله 1: تجزیه و تحلیل هزینه ها را روی سیم و کابل خود انجام دهید

برای اینکه بتوانید روند هزینه‌ها و مکان‌هایی که می‌توانید فرصت‌هایی برای صرفه‌جویی در این مواد پیدا کنید، باید داده‌های هزینه‌ای را روی تمام قطعات سیم و کابل خود جمع‌آوری کنید.

 

چه از یکPMOS     سیستم عملیات مدیریت تدارکات)، یک نرم افزار تجزیه و تحلیل هزینه، یا حتی یک صفحه گسترده اکسل برای جمع آوری این نوع داده ها استفاده می کنید - به احتمال زیاد داده ها باید پاک یا فیلتر شوند تا فقط سیم و کابل را ببینید. و سایر مواد الکتریکی 

شما باید BOM (صورتحساب مواد) را برای این قطعات شناسایی کنید، EAU (مصرف سالانه مورد انتظار) را برای هر قطعه تجزیه و تحلیل کنید، در حالی که سناریوهای حجم متفاوت را در نظر بگیرید، و همچنین هزینه جاری به ازای هر واحد را برای ارزیابی هزینه مواد مستقیم موجود در هر قطعه در نظر بگیرید. .
 
علاوه بر این، با تیم مهندسی خود برای به دست آوردن نقشه های مهندسی مناسب، مشخصات و تمام مشخصات بحرانی به کیفیت (CTQ) و سایر مشخصات مهندسی حیاتی برای هر شماره قطعه کار کنید. مهندسان شما در طول فرآیند طراحی خود، چند پارامتر یا مشخصات محصول را از قبل شناسایی کرده اند که مطلقاً نمی توانند برای حفظ عملکرد و کیفیت محصول نهایی شما تغییر کنند.
 
هنگامی که درک روشنی از قطعات سیم و کابل خود داشتید و لیستی تهیه کردید، آماده خواهید بود که صرفه جویی در هزینه بالقوه خود را برای مواد مستقیم محاسبه کنید.
 
مرحله 2: با یک توزیع کننده سیم، کابل و اتصال قابل اعتماد کار کنید
کار با یک توزیع کننده سیم و کابل قطعا می تواند شما را در این فرآیند پشتیبانی کند. آنها دانش و تجربه با طیف گسترده ای از محصولات و تولید کنندگان را دارند تا به شما کمک کنند تا میزان صرفه جویی در هزینه را محاسبه کنید.
 
یک توزیع‌کننده سیم و کابل خوب می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف، صرفه‌جویی مستقیم در هزینه مواد را توصیه کند:
 
توصیه یک محصول جایگزین (از برند و سازنده دیگری) - همچنین به عنوان "مرجع متقابل" یا "صلیب" با شکل، تناسب و عملکرد مشابه با محصول(های) موجود شما شناخته می شود.
توصیه محصول مشابه اما از یک تولید کننده جایگزین و مقرون به صرفه تر. این رویکرد می‌تواند برای محصولات با حجم بالاتر و استاندارد صنعتی که تولیدکنندگان متعددی دارند کارساز باشد.
ارائه همان محصول از همان سازنده اما با هزینه مواد کمتر به دلیل توانایی های خرید حجمی توزیع کننده که از طریق تقاضای دسته بندی شده از سوی بسیاری از مشتریان به دست آمده است. 
این توزیع کننده باید روابط قوی با شرکا و تامین کنندگان خود داشته باشد، و همچنین باید برای ارائه لیست دقیقی از جایگزین های قطعه یا "تقاطع" مورد نیاز شما، پیشنهاد دهد و پیشنهاد دهد.
 
پس از ارجاع متقابل فهرست شما، توزیع کننده سیم و کابل شما باید بتواند هرگونه معاوضه فنی بالقوه ای را که ممکن است با تغییر به محصول یا ماده ای متفاوت و جایگزین وجود داشته باشد، شرح دهد.
 
این معاوضه ها نباید بر پارامترهای عملکرد حیاتی که در مرحله 1 شناسایی می کنید تأثیر بگذارد، بلکه باید مورد توجه کارکنان مهندسی شما قرار گیرد.
 
چه فیزیکی باشد، چه محیطی یا مربوط به خواص الکتریکی خاص باشد، این جزئیات باید واضح باشد تا بتوانید این اطلاعات را به بقیه تیم تدارکات و مهندسانی که با آنها کار می کنید بازگردانید.
 
 ارزیابی سیم و کابل رایگان را از Lapp Tannehill     دریافت کنید.
 
مرحله 3: صرفه جویی در هزینه مواد مستقیم سیم و کابل خود را محاسبه کنید
پس از کار با یک توزیع کننده سیم و کابل مورد اعتماد، اکنون باید لیستی از قطعات موجود خود و همچنین لیستی از مواد جایگزین و محصولات جایگزین بالقوه همراه با اطلاعات قیمت داشته باشید.
 
در یک صفحه‌گسترده، ستون جدیدی ایجاد کنید که نشان می‌دهد تیم شما چقدر صرفه‌جویی می‌کند - بر اساس قیمت جدید توزیع‌کننده شما و EAU شما - اگر قطعه سیم یا کابل جایگزین جایگزین قطعه فعلی شما شود تا تیم شما بتواند به وضوح گزینه‌ها را ارزیابی کند.
 
همچنین می‌توانید EAU را تغییر دهید و الگوهای تقاضای مختلف را تجزیه و تحلیل کنید تا طیفی از صرفه‌جویی‌های احتمالی در هزینه مواد را برای ارسال به بخش مالی خود محاسبه کنید.
 
مرحله 4: با تیم خود گزینه های پس انداز سیم و کابل خود را ارزیابی، اولویت بندی و انتخاب کنید
شما باید یک جلسه با سهامداران کلیدی در سازمان خود و همچنین تیم طراحی و مهندسی، توسعه محصول، مدیریت محصول و هر بخش ضروری دیگر برنامه ریزی کنید.
 
چه شما کسی باشید که این کار را هماهنگ می‌کند یا اگر مدیر پروژه در شرکت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند همه را دور هم جمع کنید، تیم شما باید هر بخش بالقوه یا تغییر BOM را مورد بحث و ارزیابی قرار دهد و هر فرصتی را برای صرفه‌جویی مستقیم در هزینه مواد طبقه‌بندی کند.
 
این فرصت ها در میزان صرفه جویی در هزینه بالقوه و همچنین میزان تلاش لازم برای ایجاد تغییر BOM متغیر است. یکی از روش‌های ارزیابی فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه، ایجاد یک ماتریس مستقیم صرفه‌جویی در هزینه مواد با تیم خود است تا به صورت بصری هزینه در مقابل سود هر فرصت را در رابطه با دیگران نشان دهد.
 
این احتمال وجود دارد که تیم مهندسی شما در حال حاضر از قطعاتی استفاده می‌کند که ترجیح می‌دهند دلارهای اضافی را صرف آن کنند تا اینکه کیفیت را قربانی کنند، بنابراین معامله آن قطعه با یک قطعه جایگزین گزینه‌ای نخواهد بود.
 
همانطور که گفته شد، فناوری همیشه در حال تغییر است و احتمال زیادی وجود دارد که امروزه گزینه‌های سیم و کابل در دسترس بیشتری نسبت به آخرین باری که تیم شما قطعات را ارزیابی کرده است وجود داشته باشد.
 
این احتمال وجود دارد که تیم شما نه تنها در مورد صرفه جویی در هزینه از تعویض قطعات سیم و کابل جایگزین توافق کند، بلکه متوجه شود که قطعات با کیفیت دیگری نیز در بازار وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

 

منبع: https://www.lapptannehill.com/news/post/4-steps-to-save-on-wire-and-cable-material-costs