سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال معمولاً توسط اپراتورهای کابلی، شرکت های تلفن و ارائه دهندگان اینترنت در سراسر جهان برای انتقال داده، ویدئو و ارتباطات صوتی به مشتریان استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در خانه ها استفاده شده است.

 

کابل کواکسیال برای مدت طولانی به عنوان یک فناوری (از اوایل قرن بیستم) وجود داشته است و مزایای منحصر به فردی برای انتقال مطمئن و دقیق دارد.

 

همچنین محدودیت هایی دارد که باعث می شود در برخی موارد با کابل فیبر نوری، کابل دسته بندی یا گاهی اوقات با سیگنال های بی سیم جایگزین شود.

 

کلید موفقیت کابل کواکسیال طراحی محافظ آن بوده است که به هسته مسی کابل اجازه می دهد تا داده ها را به سرعت منتقل کند، بدون اینکه تسلیم تداخل یا آسیب عوامل محیطی شود.

 

دو اندازه رایج کابل RG-6 و RG-11 هستند:

 

RG مخفف "رادیو درجه" است، آنها همچنین به عنوان کابل های RF شناخته می شوند که مخفف "رادیو فرکانس" است.

کابل RG-6 برای قطرات کمتر از 150 فوت استفاده می شود.

کابل RG-11 به دلیل افزایش عملکرد در طول های بیش از 150 فوت برای افت طولانی تر استفاده می شود.

کابل های پهن باند مورد استفاده در خانه ها دارای امپدانس 75 اهم هستند.

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال نوعی کابل است که دارای یک هادی داخلی است که توسط یک لایه عایق احاطه شده است، توسط محافظ رسانا (رسانای بیرونی) و یک پوشش بیرونی محافظ احاطه شده است. نمودار زیر ساخت یک کابل معمولی را نشان می دهد. سیگنال الکتریکی روی هادی مرکزی جریان دارد.

هادی مرکزی - فولاد با روکش مس.
 
پیوند هادی مرکزی - پلیمر پاک کننده تمیز برای جلوگیری از مهاجرت رطوبت استفاده می شود.
 
دی الکتریک - پلی اتیلن، فوم سلول بسته با VP بالا که پایداری مکانیکی را فراهم می کند.
 
اولین هادی بیرونی - یک نوار آلومینیوم-پلیمر-آلومینیوم که به طور ایمن به دی الکتریک متصل شده است.
 
هادی بیرونی دوم - یک نوار آلومینیومی 34 یا 36 AWG
 
سومین هادی بیرونی - یک نوار آلومینیومی-پلیمر-آلومینیوم اضافی در ساختارهای سه محافظ و چهار سپر استفاده می شود تا عایق بندی محافظ HF قبل و بعد از خمش را افزایش دهد.
 
چهارمین هادی خارجی (اختیاری) - یک نوار آلومینیومی اضافی 34 یا 36 AWG در ساختارهای چهار محافظ برای بهبود بیشتر ایزولاسیون محافظ LF در محیط های نویز شدید RF استفاده می شود.
 
داخلی و هوایی - یک ماده بدون چکه طراحی شده برای جلوگیری از خوردگی اجزای فلزی کابل.
زیرزمینی - یک ترکیب روان که می تواند از مهاجرت رطوبت جلوگیری کند.
محافظ مقاوم در برابر خوردگی
 
ژاکت - یک روکش بیرونی پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش از پلی اتیلن (PE) یا پلی وینیل کلرید بازدارنده شعله (PVC) برای محافظت از هسته در طول عمر کابل.
 
پیام رسان یکپارچه - یک عضو نگهدارنده سیم فولادی کربنی گالوانیزه که توسط یک شبکه جداشدنی به کابل متصل شده است.
 
کدام بهتر است: کابل کواکسیال یا کابل فیبر نوری؟
هر دو نوع کابل را می توان برای انتقال تصویر، صدا و سایر اشکال داده استفاده کرد و هر دو می توانند مزایا و معایب مشخصی را در راه اندازی شبکه به شما ارائه دهند.
 
تصمیم گیری اینکه کدام یک برای موقعیت شما بهترین است به فاصله اتصال شما و مقدار داده ای که ارسال می کنید بستگی دارد. کابل های فیبر نوری قبل از نیاز به تکرار کننده، چندین مایل سیگنال را حمل می کنند. تلفات سیگنال در کابل کواکسی بیشتر است، بنابراین باید برای مسافت های کوتاه تر از آن استفاده کنید. کابل های فیبر نوری اطلاعات بسیار بیشتری را حمل می کنند و همچنین گران تر هستند. کابل‌های فیبر نوری کمتر در محیط‌های مسکونی و مصرف‌کننده نسبت به کابل‌های کواکسیال یافت می‌شوند، اما شبکه‌های فیبر همچنان در شبکه‌های سراسر جهان رشد می‌کنند.
 
کابل های کواکس به راحتی نصب می شوند و بسیار بادوام هستند. از آنجایی که فیبر انتقال داده بالاتر و سریع‌تری نسبت به کواکس دارد، بهتر است برای شبکه‌های حرفه‌ای یا واحدهای چند مسکونی (MDU) استفاده شود، مانند آن‌هایی که در یک پردیس تجاری، دانشگاه یا مجتمع آپارتمانی یافت می‌شوند. اگر بر روی نصب خانگی یا شبکه انتقال داده با ظرفیت متوسط ??کارمی‌کنید،اکثرآنهاکابلکواکسیرانصبمی‌کنند.
بسیاری از شرکت های امروزی از اتصالات کابلی برای خدمات باند پهن تجاری خود استفاده می کنند. بزرگترین ایراد اینترنت کابلی نوسان سرعت است. با نگاهی دوباره به اینترنت فیبر در مقابل اینترنت کابلی، سرویس اینترنت کابلی معمولاً بین تعدادی از مشترکین به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که اگر تعداد زیادی کاربر در یک منطقه کابلی وجود داشته باشد که همه برنامه‌های کاربردی با پهنای باند فشرده از اینترنت استفاده می‌کنند، سرعت همه افراد می‌تواند بین 100 تا 25 درصد سرعت وعده داده شده متفاوت باشد.
 
با توجه به هزینه فیبر در مقابل کواکس، فیبر معمولاً با طول عمر طولانی بالاتر است. پس از نصب، قیمت دسترسی به اینترنت اختصاصی از طریق فیبر نیز بالاتر از اتصال اینترنت کابلی مشترک خواهد بود. مهم است که گزینه ها را قبل از اتخاذ این تصمیم حیاتی که بر خدمات شبکه شما در آینده قابل پیش بینی تأثیر می گذارد، بسنجید.

https://www.ppc-online.com/blog/what-is-coaxial-cable-and-how-is-it-used